Jak skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość??
Jeśli jesteś konsumentem lub jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z moją firmą po 11 lipcu 2022 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego
– co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny. Zwracany przedmiot powinien być kompletny i nie posiadać śladów użytkowania. Sugeruję, aby paczka została nadana przesyłką rejestrowaną. Nie przyjmuję paczek wysłanych za pobraniem lub nadanych do paczkomatu.
- Od umowy możesz odstąpić, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: kontakt@ochpsino.pl zachowując 14-dniowy termin odstąpienia od umowy.
- Klient może poprosić o przesłanie drogą mailową formularza zwrotu produktu.
- Zwracaną rzecz należy zwrócić na koszt własny na adres: ul. Lewicpolska 12, 03-652 Warszawa (chyba, że Sprzedawca ustalił z Klientem inny adres zwrotu), jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym konsument odstąpił od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument przed upływem terminu 14 dni odeśle zwracany Produkt fizyczny na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Produktu (ale nie koszt jego zwrotu).
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku zwrotu z szybkiego przelewu i/lub karty płatniczej kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy podpięty pod w/w metodę płatności.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu fizycznego lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu (na przykład odklejenie naklejki z arkusza, pogniecenie arkusza itp.).
- W przypadku wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie wystawiona przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Faktura zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę.
10. Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb np. naklejki wykonane na specjalne zamówienie.
- Zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego zwrotowi nie podlega towar wyprodukowany według specyfikacji konsumenta. Obraz malowany na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w Regulaminie sprzedaży.